komiksy: 1933 komiksy polskie: 187 seriale animowane: 112 biografie: 59

Giant-Size Spider-Man

Giant-Size Spider-ManNumer: Giant-Size Spider-Man
Tytuł: Behind the Mask
Tytuł 2: The Vulture
Tytuł 3: Dr. Octopus
Tytuł 4: The Sandman
Wydawnictwo: Marvel Comics 2014
Data wydania: Lipiec 2014
Scenariusz: Joe Caramagna
Rysunki: Scott Koblish, Giancarlo Caracuzzo, Francesca Ciregia, Elena Casagrande, Tim Seeley
Okładka: Patrick Scherberger & Edgar Delgado
Redaktor: Nathan Cosby & Jordan D. White
Redaktor naczelny: Axel Alonso
Naczelny dyrektor kreatywny: Joe Quesada
Wydawca: Dan Buckley
Producent wykonawczy: Alan Fine
Cena: $4.99
Przedruk PL: Brak

Streszczenie

Behind the Mask
Część 1. Nowy York. Zmierzającego na pokaz naukowy Petera dogania wujek Ben, który przynosi mu podpisane przez siebie pozwolenie na udział w szkolnej wycieczce. Przy wejściu do Empire State University złośliwy Flash Thompson nieprzyzwoicie żartuje sobie z faktu, że Peter jest sierotą. Kiedy chłopak zostaje popchnięty, stryj staje w jego obronie. Peter ma wielki żal do wujka Bena, twierdząc, że jego interwencja wywoła efekt odwrotny od zamierzonego – jeszcze częściej będzie prześladowany przez rówieśników. Podczas eksperymentu badającego wpływ jonizacji na żywe stworzenia dochodzi do eksplozji ochronnej szyby i Peter zostaje ugryziony przez napromieniowanego pająka. Zszokowany uczeń wybiega z laboratorium, a tuż za nim jego szkolni prześladowcy. Dzięki nowo odkrytej zwinności i przyczepności Peter znika z ich pola widzenia. Po powrocie do domu Parker idzie od razu do swojego pokoju i dochodzi do wniosku, że musi ukryć przed innymi swoje super-moce. Powiadomiony o wypadku przez wychowawcę Petera ze szkoły (Mr. Ditko) wujek Ben martwi się o swego bratanka. Tymczasem młodzieniec stwierdza, że nie musi być już „nikim”. Postanawia wykorzystać swoje moce do zrobienia medialnej kariery jako zamaskowany Amazing Spider-Man.

Część 2. Spider-Man walczy na ringu z obiecującym zapaśnikiem, Troy’em. Tymczasem Ben bezskutecznie próbuje porozmawiać z Peterem przez drzwi jego pokoju, sądząc, że chłopak jest w domu, tylko obrażony nie chce rozmawiać. Po wygranej walce Spider-Man domaga się od organizatora zapłaty za występ. Kiedy ten próbuje wykręcić się od tego obowiązku, zostaje lekko przymuszony przez Spider-Mana. Po wyjściu z biura Pająk natyka się na Flasha, który prosi go o autograf. Zamaskowany Peter upokarza Thompsona przy kolegach, nazywając go frajerem. Ignoruje też przebiegającego obok sprzątacza, który okradł organizatora zawodów zapaśniczych. Idąc ulicą, zauważa radiowozy i karetkę na sygnale. Od lokalnego policjanta dowiaduje się, że jego wujek właśnie zmarł, po tym jak został postrzelony przez włamywacza, broniąc przed nim domu. Słysząc, że morderca stryja skrył się w starym magazynie na nadbrzeżu, przebrany w kostium Peter dopada przestępcę i odkrywa, że to mężczyzna, któremu wcześniej pozwolił na bezkarną ucieczkę z miejsca kradzieży. Uświadamia sobie, że zawiódł wujka Bena, który nie byłby z niego dumny i powiedziałby mu, że z wielką siłą musi iść w parze wielka odpowiedzialność. Po pogrzebie Peter tłumaczy cioci May, że musi iść na samotny spacer – w rzeczywistości jako Spider-Man rusza do walki ze złem, aby uhonorować pamięć po swoim wujku.

Scenariusz: Joe Caramagna
Rysunki: Scott Koblish & Giancarlo Caracuzzo
Tusz: Scott Koblish & Giancarlo Caracuzzo
Kolory: Sotocolor
Litery: Joe Caramagna

The Vulture
Część 1. Spider-Man oddaje w ręce policji gang pomalowanych na biało złodziejek, które próbowały uciec samochodem. Niestety pech go nie opuszcza – jego kostium rozpruł się na dość intymnej części ciała. W redakcji „Daily Bugle” wydawca Jonah Jameson tłumaczy redaktorowi Robbiemu Robertsonowi, że potrzebują zdjęć Spider-Mana, ponieważ nic nie sprzedaje się lepiej, jak dziwolągi przedstawiani w złym świetle. W siedzibie Marshall Corporation prezes Albert Marshall oznajmia inżynierowi o imieniu Adrian Toomes, że musi go zwolnić w ramach planu restrukturyzacji. Wynalazca tzw. uprzęży Vulture’a zostaje bez środków do życia, a jego jedynym towarzyszem jest ptak wabiący się Menlo. Toomes postanawia, że nie będzie już przestrzegał społecznych reguł. Peter, uciekający dla niepoznaki przed Flashem i jego bandą ze szkoły, znajduje na drzwiach domu kartkę z powiadomieniem o eksmisji. Kiedy ciocia May mówi mu, że znalazła w schowku stary aparat Bena, chłopak myśli, że opiekunka zamierza sprzedać pamiątki po wujku i jest tym bardzo wzburzony. May wyjaśnia, że znalazła starą książeczkę oszczędnościową męża, dzięki której będą mieli pieniądze na zaległy czynsz. Tymczasem Adrian Toomes wykrada z dawnego miejsca pracy kostium Vulture’a.

Część 2. Doradczyni w banku oznajmia Peterowi i May, że nie mogą skorzystać z prywatnego konta Bena Parkera, ponieważ nie mają do niego upoważnienia, a zmarły nie zapisał im w testamencie zdeponowanych na koncie środków. Peter wścieka się na tę sytuację, zaś May prosi uprzejmie o rozmowę z kierownikiem placówki. Nagle do banku wlatuje z hukiem przez okno Vulture, który po obezwładnieniu strażników żąda dostępu do skarbca. Peter pod pretekstem zrobienia zdjęć oddala się i wraca do środka w kostiumie Spider-Mana. Na jego widok Toomes decyduje się na ucieczkę. Spider-Man zaczepia się nicią o stopę Vulture’a, po czym zakleja mu siecią oczy i wmanewruje go w szybę pobliskiego budynku. Kiedy przekazuje go policji, Toomes oznajmia, że z powodu trudnej sytuacji osobistej i materialnej nie miał innego wyboru. W odpowiedzi słyszy od Pająka, że zawsze jest wybór między dobrą, a złą drogą. Przypatrujący się tej scenie student informuje Spider-Mana, że gazeta „Daily Bugle” wyznaczyła atrakcyjną nagrodę pieniężną za jego zdjęcia. Peter stawia się w redakcji z fotkami siebie samego w kostiumie. Będący pod wrażeniem Jonah Jameson zatrudnia go jako fotografa bez wiążącej na stałe umowy. Parker rozpoczyna pracę, dzięki której oddala widmo eksmisji.

Scenariusz: Joe Caramagna
Rysunki: Francesca Ciregia & Elena Casagrande
Tusz: Francesca Ciregia & Elena Casagrande
Kolory: Sotocolor
Litery: Joe Caramagna

Dr. Octopus
Część 1. Słysząc w radiu o spowodowanej przez wielkiego robota awanturze na kampusie ESU, Peter Parker wybiega w pośpiechu z domu, rzekomo spóźniony do szkoły. Jego ciocia zauważa, że zapomniał on plecaka. Kiedy Spider-Man dociera na miejsce, przypominający pająka robot sieje spustoszenie w gmachu uniwersytetu. Peterowi nie udaje się go powstrzymać i po osiągnięciu swego celu maszyna odlatuje. W redakcji Jameson przedstawia Peterowi swoją teorię, jakoby konstruktorem robota był Spider-Man. Doświadczony reporter Ben Urich uważa inaczej. Wyjawia Parkerowi, że robot nazwany przez prasę Spider-Botem ukradł bardzo drogi sprzęt z nieczynnego od miesięcy laboratorium fizyka atomowego Dr. Otto Octaviusa, który miał wypadek i zapadł się pod ziemię z chwilą, gdy uczelnia zabrała mu fundusze. Przeszukując mieszkanie naukowca, Pająk odkrywa radioaktywne materiały i plany konstrukcji Spider-Bota, a tak naprawdę Octo-Bota. Nagle jego pajęczy zmysł zaczyna dzwonić jak oszalały, a za jego plecami pojawia się mężczyzna z czterema mechanicznymi ramionami.

Część 2. Otto Octavius pyta Spider-Mana, kto go przysłał. Ma go za wysłannika konkurencji i oskarża o sabotaż w laboratorium, który uczynił z niego tym, kim aktualnie jest. Przyduszając Pająka, napastnik krzyczy, że nikt mu nie przeszkodzi w tym, by jego wynalazek (bateria jądrowa) zmienił świat. Spider-Man powoli traci przytomność z braku tchu. Tymczasem May Parker dzwoni do Mr. Allana. Dowiaduje się, że Peter ani nie pomagał sąsiadowi w restauracji ani jego córka Elizabeth nie widziała go dzisiaj w szkole. Gdzie indziej, Spider-Man odzyskuje przytomność i uwalnia się z obwiązanego łańcuchami kontenera. Kierując się pajęczym zmysłem, Peter dociera do elektrowni, gdzie Otto Octavius, przezywany przez niego Doctorem Octopusem, zamierza podłączyć wynalezioną przez siebie baterię, aby dać miastu długowieczne źródło energii, co według Spider-Mana skończy się jednak niszczycielskim wybuchem nuklearnym. Otto nie wierzy mu i podejrzewa go o próbę kradzieży jego wspaniałego wynalazku. Spider-Man nie ma wyjścia i musi znokautować przeciwnika, który przestał racjonalnie myśleć. Następnie z dużą pomocą szczęścia rozbraja „nuklearną bombę”. Wymęczony bardzo stresującym dniem wraca do domu z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku, ale i lekką tęsknotą za normalnym życiem, zwłaszcza na widok zimnego obiadu na stole.

Scenariusz: Joe Caramagna
Rysunki: Tim Seeley
Tusz: Tim Seeley
Kolory: Sotocolor
Litery: Joe Caramagna

The Sandman
Część 1. Zasypiający na lekcji Peter zostaje wezwany do gabinetu Mr. Rodrigueza, szkolnego psychologa. Chłopak myśli, że mężczyzna chce porozmawiać z nim o jego zachowaniu w czasie incydentu z Sandmanem. Pewnego dnia zbiegły z więzienia kryminalista Flint Marko odwiedził w ich szkole swoją byłą dziewczynę, nauczycielkę fizyki Elizę Pranfree, której opowiedział o swojej transformacji w człowieka z piasku (Sandmana) wskutek skażenia chemicznego na plaży. Kiedy zachowanie mężczyzny stało się agresywne, a pod budynek szkoły zajechały policyjne radiowozy, Peter wybiegł z klasy, narażając się na zarzut tchórzostwa wytkniętego mu przez Flasha Thompsona. Na odsiecz nauczycielce i uczniom przybył chwilę później Spider-Man, który stanął do walki z Sandmanem. Kończąc tę część opowieści, Peter stara się wyjaśnić psychologowi, że Flash nakłamał na temat jego zachowania i przypisał sobie etykietkę współpracownika Spider-Mana.

Część 2. Peter, chcąc udowodnić, że nie jest tchórzem, kontynuuje opowieść. W trakcie walki przyklejony przez Spider-Mana aparat fotograficzny odpadł od ściany i wpadł w ręce Flasha, który zaczął fotografować całe zajście. Obawiając się o jego życie, Pająk włączył system zraszaczy wodnych w klasie, co na chwilę osłabiło Sandmana, zamieniając go w błoto. Po odbudowie swego ciała Marko złapał Flasha, dekoncentrując tym samym Spider-Mana, który oberwał potężnym ciosem w twarz. Po tym jak Sandman wrócił do poszukiwań Pranfree, leżący na ziemi Spider-Man odzyskał przytomność, zanim Flash dał radę zdjąć mu maskę z twarzy. Dzięki podłączonemu do prądu urządzeniu ze Starktech, wypożyczonemu szkole, przemoknięty Sandman został pokonany. Po przybyciu policji Eliza zeznała, że zerwała z Marko, gdy ten wpędził w kłopoty finansowe jej ojca i zszedł na drogę przestępstwa, aby zwrócić mu pieniądze. W tym samym czasie Flash pomógł Spider-Manowi w ucieczce przed policjantem chcącym go zabrać na komisariat. Po wysłuchaniu tej wersji historii Rodriguez stwierdza, że Peter cierpi na zespół stresu pourazowego. Chłopak nie zgadza się na cotygodniowe konsultacje psychologiczne i wtrącanie się szkoły w jego rodzinne sprawy. Psycholog wyznaje mu, że dzisiejszą rozmowę odbył z nim na prośbę jego ciotki. W domu wyciszony już Peter przyznaje, że ignorował samopoczucie cioci i przeprasza ją za to. May prosi go, by podziękował Mr. Rodriguezowi za pomoc ich rodzinie. Peter obiecuje, że zrobi to na następnym spotkaniu z psychologiem.

Scenariusz: Joe Caramagna
Rysunki: Scott Koblish
Tusz: Scott Koblish
Kolory: Sotocolor
Litery: Joe Caramagna

Autor: Dawidos

Giant-Size Spider-Man Giant-Size Spider-Man Giant-Size Spider-Man

Giant-Size Spider-Man Giant-Size Spider-Man Giant-Size Spider-Man

Giant-Size Spider-Man Giant-Size Spider-Man Giant-Size Spider-Man

Giant-Size Spider-Man Giant-Size Spider-Man Giant-Size Spider-Man


Related Articles

About Author

Dawidos